Notícies

La revista 'Descobrir' fa una crida a fer costat al turisme de casa aquest estiu

La revista Descobrir juntament amb les confederacions d’agroturisme i els altres impulsors del “Manifest Descobrir per un turisme al servei del país” han llançat posat en marxa una campanya publicitària que crida la ciutadania a fer turisme de proximitat aquest estiu. Després d’un any de grans pèrdues pel turisme rural, la gran esperança del sector és que aquest any es puguin assolir bones xifres d’ocupació.

 

A partir d'una de les preguntes que més es formulen als aeroports, “Finestra o passadís?”, la campanya juga amb la resposta: “Si tries Catalunya, ho tens tot”, acompanyada d’una imatge gràfica que convida a canviar l’estretor d’un passadís d’avió per bucòlics camins a l’aire lliure i per les finestres i balconades de les cases rurals del país. “Aquest estiu, fem costat al turisme de casa”, rebla la campanya. 

La campanya de suport al turisme català la difondran de manera desinteressada un bon nombre de mitjans de comunicació d’arreu del país. D’altra banda, també difondran la campanya les revistes de Som*: DescobrirSàpiensCuinaArrelsEl Món d’AhirPetit Sàpiens i els diferents mitjans de premsa comarcal de la cooperativa. 

 

La Confederació Catalana d’Agroturisme i Turisme Rural (CONCATUR) ha explicat que les reserves per a aquest estiu avancen a bon ritme. Pel que fa al mes de juny ja estan al 38% d’ocupació, un 56% si ens centrem només en els caps de setmana. Pel que fa al juliol i a l’agost, el percentatge d’ocupació de mitjana ja supera el 50%. A més, des de l’Associació Turisme Rural Girona, Costa Brava i Pirineu confirmen que, en aquests moments, els allotjaments adherits estan entre el 60 i el 64% d’ocupació de juny a setembre, i que han arribat a un 90% d’ocupació pel pont de Sant Joan. 

 

La presentació de la campanya ha comptat amb la participació del director de la revista Descobrir, Joan Morales; el president de la Confederació del Turisme Rural i l’Agroturisme de Catalunya (TURALCAT), Carles Barcons; Conxa Jufresa en nom de la Confederació Catalana d’Agroturisme i Turisme Rural (CONCATUR); i la gerent de l’Associació Turisme Rural Girona, Costa Brava i Pirineu, Teresa Vilà.

 

Petició al nou Govern per evitar la massificació dels espais naturals

 

Durant la presentació de la campanya, el director de la revista Descobrir, Joan Morales, ha llançat un missatge al govern de la Generalitat recentment constituït i al nou conseller responsable en matèria de turisme, Roger Torrent. Morales ha demanat al Govern i a la resta d’institucions del país que siguin valents per afrontar el canvi de model turístic que reclama el sector, aprofitant els aprenentatges que ha deixat la pandèmia. Morales també ha recordat que l’aposta pel turisme de proximitat ha d’anar acompanyada de polítiques de previsió i control de l’accés dels visitants als espais naturals (facilitant-ne la regulació amb l’establiment de busos llançadora o similars en els punts més afectats), i de campanyes de conscienciació ciutadana perquè es respecti l’entorn i s’evitin les imatges de massificació de l’estiu passat. Morales també ha recordat que “cal que es tirin endavant les infraestructures que el territori necessita per tenir una oferta turística en condicions, i en especial unes bones xarxes de transport públic i de vies i camins que afavoreixin la mobilitat lenta, que són necessàries no només per als visitants, sinó també per a la gent que hi viu perquè, com diu la màxima del turisme responsable i sostenible, un bon lloc per viure és un bon lloc per visitar”.

 

Manifest Descobrir

 

La revista Descobrir juntament amb les principals entitats de turisme rural i agents turístics d’arreu del país va fer públic a la tardor el “Manifest per un nou model de turisme al servei del país” que ja compta amb 2.500 signants i proposa que es plantegi amb urgència el debat sobre el model turístic ara que han aflorat les contradiccions d’un sistema basat en el turisme internacional de masses. Demanen que s’adoptin cinc mesures molt bàsiques: aplicar criteris de sostenibilitat, promoure estratègicament el turisme de proximitat, millorar la qualitat de l’oferta turística i l’ocupació que genera, ordenar l’activitat per combatre la massificació i crear una taula unitària de tots els agents implicats per coordinar les polítiques de turisme.

Aquest lloc web utilitza 'cookies' pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis i, també, l'anàlisi dels hàbits de navegació dels usuaris. Si continueu navegant, accepteu la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el seu navegador per, si així ho desitja, impedir que aquestes siguin instal·lades en el seu disc dur, tot i que haurà de tenir en compte que aquesta acció podria ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Acceptar Com configurar