Notícies

Fa un any vam impulsar la campanya #LlibreriesObertes, que va injectar prop d'1M€ a les llibreries del país

A causa del confinament per la pandèmia de la Covid-19, la diada de Sant Jordi del 2020 no es va poder celebrar als carrers com és tradició. I per ajudar les llibreries, que estaven tancades, des de la cooperativa Som* i l’agència Mortensen, vam impulsar la campanya Llibreries ObertesLa campanya, sense ànim de lucre, va superar els 48.000 llibres venuts i va injectar prop d’un milió d’euros a les llibreries. 

 

 

Des del primer moment, Llibreries Obertes va expressar la voluntat de ser útil en un temps excepcional. I per ser efectius, calia comptar amb el màxim d’unitat, transversalitat i ambició. Per això, a la proposta inicial s’hi van sumar nombroses complicitats al sector del llibre i la cultura, inclosa Òmnium Cultural, i s’hi van implementar millores successives: més títols en catàleg, més editorials representades, més llibreries adherides, més entitats i associacions compromeses. 

 

La campanya va acabar aglutinant 453 llibreries dels Països Catalans i va tenir un catàleg de més de 7.300 llibres de més de 600 editorials diferents. La campanya va permetre adquirir i regalar llibres virtualment per recollir-los un cop les llibreries van poder aixecar la persiana. El procés de compra incorporava també la possibilitat d’arrodonir el preu a l’alça i destinar aquells diners a projectes que donaven resposta a l’emergència social derivada per la crisi de la Covid-19.  

Aquest lloc web utilitza 'cookies' pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis i, també, l'anàlisi dels hàbits de navegació dels usuaris. Si continueu navegant, accepteu la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el seu navegador per, si així ho desitja, impedir que aquestes siguin instal·lades en el seu disc dur, tot i que haurà de tenir en compte que aquesta acció podria ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Acceptar Com configurar