Després de mesos de treball intents, finalment avui el Mercat Arrels ja és una realitat i arrenca en fase de proves. Durant dos mesos, el nostre Mercat de pagès online serà només per a les persones sòcies que van donar suport a l’arrencada del projecte com a fundadores.
Aquesta fase de prova del Mercat Arrels s’anirà posant en marxa durant tot el mes de març de manera que cada setmana obriran un grup de mercats locals i a finals de mes totes les persones sòcies ja hi podran comprar. L’objectiu és arribar al 70% de les llars amb tot el producte (tant fresc com de rebost) i, al 30% restant, amb el producte de rebost.
En aquesta primera fase, s’acotarà l’oferta a 70 pagesos i elaboradors, així es posarà a prova tot el sistema tecnològic, logístic i de comunicació que s’ha creat únicament pel Mercat Arrels. Es tracta d’un sistema que no ha existit enlloc fins ara i es necessita sotmetre a la realitat per veure si realment funciona amb èxit.
El Mercat Arrels comença en fase de prova perquè, ara que ja està llesta la tecnologia, la logística, els productors i el màrqueting, es necessita provar dues coses més: per una parta la recurrència amb què els socis faran servir el mercat, cada quant compraran i quines quantitats, i per l’altra la quantitat de productors necessaris per atendre aquesta demanda amb èxit.
Pel que fa als mitjans Arrels, aquesta setmana s’ha estrenat un nou podcast, ‘Salvant les distàncies’, dirigit i presentat per Alba Forés. A cada capítol, la presentadora mostrarà històries vitals de perfils molt diferents, que viuen tant al món rural com a l’urbà. El primer programa ja està disponible i Peter Thiemann n’és el convidat.