Comunicat de suport al Govern legítim de Catalunya

El Grup SOM i el conjunt de les cooperatives que en formen part condemnem l'empresonament dels membres del Govern català, escollit democràticament i de forma legítima a les urnes el passat 27 de setembre de 2015, i que han estat acusats de delictes de rebel·lió, sedició i malversació.

Volem reiterar un cop més el nostre compromís amb els principis i amb els valors que guien les societats democràtiques. Sabem que els conflictes mai es resolen amb l’argument de la força, i per això demanem una solució política a un conflicte que és polític.

Reconeixem el Govern de la Generalitat com a propi i fem costat al vicepresident Oriol Junqueras, així com dels vuit consellers i conselleres empresonats, Jordi Turull, Raül Romeva, Meritxell Borràs, Joaquim Forn, Josep Rull, Carles Mundó, Dolors Bassa, Santi Vila, i donem el nostre suport a les seves famílies i amics. Demanem el seu alliberament immediat, així com el de Jordi Sànchez i Jordi Cuixart.